Talentenfluisteraar

Op IKC De Vincent zijn een aantal leerkrachten gecertificeerd kindertalentenfluisteraar. Een kindertalentenfluisteraar voert talentgesprekken met kinderen. Op deze wijze krijgen kinderen inzicht in waar hun kracht ligt en het draagt bij aan een positief zelfbeeld. Het geeft hen meer veerkracht en weerbaarheid zodat ze beter kunnen omgaan met de uitdagingen die op hun pad liggen.

Een talentgesprek heeft tot doel:

– Dat kinderen zich bewust worden dat talent niet gaat over het uitblinken in een bepaalde activiteit. Het gaat juist over activiteiten die je leuk vindt, die je voldoening geven, en die maken dat de tijd vliegt.- Dat kinderen hun eigen talenten onder woorden kunnen brengen. Op zo’n manier dragen ze bij tot een positief zelfbeeld, meer veerkracht en weerbaarheid zodat ze beter kunnen omgaan met alle uitdagingen die op hun pad liggen.